9e etappe, ploegentijdrit

11 juli 2015 - Utrecht, Nederland

Eerst even een leuke prent van staatssecretaris Sander Dekker die 8 weken terug nog zijn heup brak tijdens de voorbereiding, maar met een pen in zijn heup en snelle revalidatie toch mee fietst. En je vraagt je af, is het echt waar,  want hij fietst nog net zo hard als afgelopen voorjaar.

Dan het interview uit Huy, voor degenen die frans spreken.Het filmpje werkt niet op mijn tablet, dus heb het zelf nog niet gezien.

Dan nog een interview van gister of woensdag.

Ook deze heb ik zelf nog niet gezien.

Gisteravond zijn al onze fietsen nagekeken door 4 mecaniciens van de specialized hier uit de buurt, dus we kunnen met een gerust hart de bergen in. Ik had trouwens geschreven dat we naar Lourdes gingen in plaats van GAP,  maar zie dat Gap bij de alpen is, dus dat klopt niet, maar we gaan dus wel naar Lourdes.

Dan de rit van vandaag:

Wat ging het weer hard zeg, althans voorin dan, we hebben twee belgen mee en die houden hun eigen  belgisch kampioenschap, dus iedere dag is het weer wie als eerste binnen is. Over de 28,5 km van vandaag hadden ze een gemiddelde van 35. Ikzelf daarintegen kwam vandaag lekker als laatste binnen, heerlijk even de beentjes losgetrapt op het kleine blad, lekker om mij heen gekeken, twee plaspauzes onderweg, en een gemiddelde van 23. Wat is het hier toch mooi.

Bij aankomst bij de bus moest iedereen zich even opfrissen, en dan staan er dus af en toe wel wat mensen in de blote kont. Op een gegeven moment stond John met zijn camera en riep naar Sander " Hoeveel zal ik hiervoor krijgen van de krant"

De beentjes kunnen wel wat rust gebruiken, de meeste mensen hebben toch wel stijve spieren, ikzelf ook de laatste twee dagen. Dan hoor je her en der mensen over hun zitvlak praten, daar heb ik gelukkig weinig last van, goed vet houden werkt prima. Wel een blaar op mijn hand gehad, maar geen last van. Nu een lange rit in de bus, 10 uur heb ik me laten vertellen. Ga even de foto's bekijken van de gopro bekijken.

Even wat getallen op een rij van de afgelopen ruime week:
Ruim 51 km op de fiets gezeten, 1432 km, 12700 hoogtemeters en 33380 calorieën verbrand volgens strava.

Verwachte aankomst in Lourdes is 21. 00 uur, en dan moeten we nog eten, maar gelukkig is morgen een echte rustdag.ik ga wat foto's plaatsen, maar die zijn Nederland ook van andere dagen.

1. Gerard en Gre steltenpool:
    12 juli 2015
    Sorry ronald,er is 4 keer gereageerd maar blijkbaar iets niet goed gegaan, ik zie een reactie.Met trots lezen we je reisverhalen.Je doet het prima.laat je niet opjagen en geniet ook van de omgeving. je zitvlees gelukkig nog intact.Vandaag rust een massage beurtje zou wel goed zijn.Er komt weer een zware etappe.krachtige groet van pa en ma
  2. Bianca:
    13 juli 2015
    Leuk hoor, het meelezen :-)