6e etappe

8 juli 2015 - Utrecht, Nederland

Meestal schrijf ik mijn blog alvast als we in de touringcar richting hotel zitten, maar vandaag heb ik de mazzel al in het hotel te zijn, omdat ik met het kleine busje kon meerijden, waardoor ik een uur eerder in het hotel ben.
Terwijl ik dit schrijf hangt de fohn in mijn fietsschoenen te blazen om ze droog te krijgen.

Tja, het was vandaag best een helse tocht, veel regen en windkracht 5 tot 6 tegen langs de kust, dat was nog meer als in Zeeland. Desondanks voel ik me nu goed, ik zat vandaag in de tweede groep, waardoor ik redelijk relaxed kon rijden, maar uiteraard moest er wel gewoon weer samengewerkt worden om tegen wind in te komen. De flecheurs waren vandaag ook vroeg op, waardoor we de hele dag de pijlen konden volgen.

Ondanks dat ik in de tweede groep zat, waren we als eerste bij de eerste twee stops, omdat de andere groep 3 keer een lekke band had (3 x dezelfde), en wij maar eentje. Helaas ook twee mensen gevallen, maar bij zeer lage snelheid en verder geen schade.

Toen we aan de eerste kustplaats kwamen (dieppe), moesten we over een brug waar je over roosters reed, die waren echt spiegelglad, daar moeten ze morgen echt iets over heen leggen, anders ligt het hele peleton er onderuit, snel de schoenen uitgeklikt en heel rustig verder.

Verder kwamen we ook nog door Fecamp, waar ik twee jaar terug nog met een zeilboot ben geweest.  Nu zou je die haven niet binnen komen, want ik weet nog dat er in het grote boek stond: At winds out of West/ Northwest above 4 beaufort, do not even try to approach)

Je begint hier wel te merken dat de tour leeft, al veel versieringen (vooral gekleurde fietsen) langs de weg, soms wat aanmoedigingen. Zal straks eens kijken of er nog wat leuke foto's op de gopro staan.Ik begreep dat een groepje dat na ons bij een stop was, allemaal een bloem kregen van een aantal dames. Op het einde leken we nog door wat motoren begeleid te worden, maar die bleken bij een britse fietsgroep (denk een man of 12)te horen die voor een goed doel fietsen, maar die zullen er wel flink geld ingestoken hebben, want die hebben dus motoren, een volgauto en twee volgbusjes en een complete touringcar voor die twaalf man. Een fietsgenoot zei dat het CEO's waren, maar of dat klopt weet ik niet.

We hebben vandaag wel het verkeer een beetje opgehouden, want we gingen natuurlijk niet netjes achter elkaar ivm met de wind.

Volgens mij zijn mijn schoenen nu wel droog.

1. Koen:
    8 juli 2015
    In juni hier ook nog gereden met de camper. Toen zonnig weer en genoten van uitzicht langs de kust. Jammer dat jullie slecht weer hadden. Hopelijk klaart het op. Je ben lekker bezig. Hou vol !!
  2. Rina en Koos:
    8 juli 2015
    Leuk Ronald om je reisverhalen te lezen, het is iedere keer weer spannend, je doet het echt geweldig.
    Maar wees voorzichtig, fiets niet té hard, want je bent er nog lang niet.
    Het zou jammer zijn als je uitgeblust raakt.
    Veel plezier. Rina en Koos
  3. Nicolette verloop:
    8 juli 2015
    Blij dat het je goed gaat.respect hoor
    Doe het je niet na.
    Elke avond lees ik je blog met plezier op de manier hoe je schrijft.
    hopelijk is het weer morgen beter.
    succes.broer
  4. Hans Laurman:
    9 juli 2015
    Ronald, wat een geweldige prestatie dat je op dit niveau zo goed mee kan komen, ik heb bewondering voor je.
  5. Leo Vermeulen:
    9 juli 2015
    Leuk te lezen dat je zo geniet. Fantastische ervaring.
    Denk ook aan jezelf.
    Verstandig dat je het iets rustiger aan doet in 2e groep.
    Parijs is nog ver ;-)
  6. Sjenny:
    9 juli 2015
    leuk om je fiets verhalen te lezen Ronald. Nog veel succes en hou vol.

Groetjes Sjenny