4e etappe

7 juli 2015 - Utrecht, Nederland

jullie zullen wel denken waar is de 3e gebleven, maar mijn nummering was niet goed want ik had de proloog niet als etappe geteld

Zo, het zit er weer op voor vandaag, het is nu 19.15 en we zitten in de bus naar het hotel. Als ik trouwens dduubbellee lleetteers tik, dan is dat een gevolg van de kasseien.

Was vandaag een lekker fietsweertje, niet te heet, vanmiddag werd het wel warmer, maar grotendeels wat bewolking en een graad of 25. Wind tegen helaas. Wel ben ik maar begonnen met bij de stops water over mijn hoofd te gooien, want dat is toch heerlijk verkoelend. Helaas was cindy vandaag een beetje ziek en kon zijn niet alles fietsen.

Vanochtend zaten we om 7.45 op de fiets, de eerste 150 km was saai doortrappen over soms drukke provinciale wegen en 1 korte kasseienstrook. Na 160km had ik een klein dipje, maar kon het nog gewoon bijhouden gelukkig. en bij de 170 km begonnen de echte kasseienstroken (totaal 13 km). Ook hier weer veel campers. Ook veel mensen die lek reden. Zelf reed ik lek precies bij een paar campers, en ik hoefde niets te doen, de band werd voor mij verwisseld. De vriendelijke belg zei dat hij ons in de pyreneen wel weer zou zien, al hoop ik niet dat ik dan weer moet stoppen.

Weer op weg stonden eerst Roel en Alex een band te lappen en weerr even verder stonden Monique en Dirk, ze kregen de band van Monique er niet meer op, met vereende krachten toch gelukt. Nu weet monique ook dat je geen draadbanden van continental moet kopen, want die krijg je er dus alleen zeker niet op. (Ben thuis ook een keer een uur aan het klooien geweest.

Nog weer even verder net na de kasseienstrook stond Jos, die had een nieuwe pomp, die het niet deed, dus zo hebben we elkaar toch wel regelmatig nodig. uiteindelijk 229 km in 8 uur pure fietstijd

Na aankomst bij de bus was ik lekker snel aan de beurt voor een massage. Gister bleek dat de masseur mij helemaal niet ingepland had, terwijl ik allerlei data opgegeven had, maar dat komt wel goed denk ik. Overigens werd ik dus middenop het dorpsplein van Cambrai gemasseerd. (Foto volgt nog)

Overigens rijdt ik rgelmatig met een gopro op mijn helm, die om de minuut foto's maakt, het zijn er nu al ruim 500 en er zitten zeker leuke bij. Jammer alleen dat ik er zelf niet op sta.

Vandaag overigens ook voor het eerst de Flècheurs (pijlen zetters) tegengekomen, die zetten de dag ervoor altijd de pijlen uit. Meteen erachter gekomen dat je niet altijd de pijlen kan volgen, omdat je dan ineens tegen het verkeer in kan rijden.

1. Annie Peppelenbos:
    7 juli 2015
    Hoi Ronald, dat ik in het verleden met en naast jou
    heb mogen fietsen een hele eer.!!
    Wat ga je goed hou vol en ik geniet van de verhalen.
    Groetjes Annie
  2. Nicolette verloop:
    8 juli 2015
    Ronald.mooi dat het zo goed gaat.over die fotos gesproken
    Als je voorganger nu eens die gopro zoals ja dat noemt achterste voren op zijn helm zet sta je er ook vast een paar keer op.idee of het werkt?
    Wens je nog heel veel succes en denk om jezelf
  3. Rob Deijle:
    hoi Ronald,
    mooie verhalen en mi een mooie tourstart gemaakt.
    veel succes verder en de groeten aan Monique.
    Groet, Rob
  4. Ruud:
    8 juli 2015
    Zijwaarts in etalageruiten kijken om jezelf op je GoPro te zetten is wat gevaarlijk, zeker voor een minuut ...