2e etappe

4 juli 2015 - Utrecht, Nederland

Zo, dat viel niet mee zeg die eerste dag. Slecht geslapen, 5.00 uur opstaan vanwege de warmte, vervolgens wilde de navigatie van de fietscomputer niet werken, en toen had ik ook nog de oneervolle eerste lekke band van het hele peleton, waardoor we 60 km met zijn tweeen reden, als de rest 35 rijdt haal je dat niet even in(eerst met zijn drieen, met Koen (mijn zwager) erbij). Gelukkig was koen er want ik miste helaas een onderdeel bij de luchtpatronen, dus die heb ik maar overgenomen. .

Tijdens de lunch konden we gelukkig bij het laatste peletonnetje aansluiten en weer een beetje uit de wind rijden. En dat was wel nodig zeg, echt volle tegenwind hier in zeeland, dat wordt waaierrijden morgen bij de profs. Gelukkig waren mijn Neef Dave en Ome Koos er bij hellevoetsluis ons even komen  versterken en die hebben wat nuttig kopwerk verricht. Onderweg nog diverse supporters van de verschillende deelnemers langs de weg, dat zullen we voorlopig wel niet meer meemaken.

De laatste 5 km kreeg ik ineens kramp in de bovenbenen, waardoor ik het tempo er even uit moest halen, anders had ik misschien helemaal op slot gestaan. Eenmaal bij de bus, (14.15)weer lekkere versnaperingen, en toen we eenmaal wilden vertrekken bleek de bus vast te staan in het losse zand, dus zijn we eerst maar wat vis gaan eten hier omdat er een truck moest komen om de bus uit het zand te halen.

Het is nu 17.00 uur, er zitten nog wat mensen vis te eten, en dan gaan we op weg naar Antwerpen, waar morgen de start is.

<iframe height='405' width='590' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='https://www.strava.com/activities/339126480/embed/205e453ea00239924a1758b6216cdf57bfca56c7'></iframe>